2012 m. liepos 24 d., antradienis

Asher Jay "Trylika priežasčių kodėl"


              Asher Jay - žmogus, sukūręs šį New York Times bestselerį, kuris sudrebino ne vieno paauglio širdis.  Autorius teigia mintį, jog "labai svarbu suvokti, kaip mes elgiamės su kitais" ir ar koks mūsų pokalbis, ar žodis nebus paskutinis lašas kito žmogaus kančių taurėje.

             Tai pasakojimas apie jaunuolį, kuris netikėtai gavo dėžutę su garso kasetėmis nuo mirusios bendraamžės. Kasetėse - žmonės, kurie prisidėjo prie merginos savižudybės. Hana Beiker sukūrė trylika kasečių su trylika skirtingų pasakojimų, trylika skirtingų priežasčių apie savo mirtį. Klėjus Džensenas buvo vienas iš tų 13 priežasčių, todėl ir gavo kasetes.

              Viena pagrindinių veikėjų - Hana Beiker. Jautri mergina, kurią kiti laiko "Paleistuve", nors niekas iš tikrųjų nežinojo, kas dėjosi jos galvoje, mitnyse, prieš jos mirtį. Skaitydama knygą jaučiausi taip, lyg pati girdėčiau jos balsą iš vaizdajuosčių. Kiekvienas žmogus, prisidėjęs prie jos mirties buvo vis kitoks. Pagal mane Hana buvo bejėgė, jai žūtbūt reikėjo paramos, peties ant kurio galėtų išsiverkti, išsipasakoti. Galbūt, jeigu ji būtų atskleidusi savo mintis, ketinimus kam nors kitam, nebūtų atsisakiusi gyvenimo.

              Kitas pagrindinis veikėjas - Klėjus Džensenas.Kiekviename skyriuje vos tik suprasdavau, kad dar nesužinosiu jo ir Hanos istorijos, dar labiau įsitraukdavau į knygą.  Šiam jaunuoliui pajutau nepykantą vos tik jis gavo kasetes ir leido suprasti, kad yra kaltas dėl Hanos mirties. Bet mano nuomonė pasikeitė. Autorius mane suklaidino. Nuo pat pradžios sprendžiau apie šį vaikiną pagal jo viršelį, o ne turinį... Skaitant kasečių ištraukas, kuo toliau, tuo vis labiau ėmiau pamėgti šį vaikiną. Mano nuomonė apie jį visiškai pasikeitė. Kyla klausimas. Kodėl? Viską sužinosite perskaitę šią knygą..

              Knygos gale yra įtrauktas autoriaus interviu. Jame rašoma, kad Asher pradžioje, kurdamas šią knygą, planavo padaryti tik vieną, Hanos Beiker, istoriją. Be jokio Klėjaus. Bet autorius pats suprato, kad tokiu atveju kiltų labai daug klausimų, jis norėjo, kad skaitytojai išgirstų dar vieną nuomonę. Knyga ko gero nebūtų pavergusi mano ir daugelio jaunuolių širdies jei ne du lygiagretūs pasakojima, nes galiausiai jie ima sietis tarpusavyje. Knyga skaitosi gan lengvai. Išvysite Hanos pasakojimus bei Klėjaus intarpus, mintis, jausmus, kurie apsuks jūsų galvą.

             Viltis. Ji mane persekiojo ko gero nuo kokio 2-3 skyrių. Visą laiką kol skaičiau istoriją, tikėjausi, kad netikėtai pabaigoje Hana "prisikels iš numirusiųjų", kad nepaisant prarytų tablečių, liks gyva. Psstebėjau, kad skaitant ne vieną knygą, aš ieškau bent lašelio vilties, kuri mane galėtų nuvesti iki laimingos pabaigos. Ar ši knyga baigsis laimingai? Ar Klėjus Džensenas iš tikrųjų blogietis? Sužinosite perskaitę būtent šią knygą.

Pagal www.npr.org puslapį ši knyga užima 24 vietą iš 100 geriausių knygų paaugliams. :) Manau, kad į tai verta atsižvelgti, bet bent jau aš, būčiau skyrusi vietą penketuke. :)
                           


2 komentarai:

dkjvkdhaj rašė...

Esu girdėjusi daug pasakojimų apie šią knygą, bet tavasis mane privertė susirasti tą knygą bibliotekoj. :)

Anonimiškas rašė...

po šito straipsnio pasiėmiau ją iš bibliotekos, perskaičiau per 1 dieną, labai patiko, įdomi knyga :) ačiū už gerą pasiūlymą